Criador do Katamari Damacy esnoba controle do Revolution
In an interview conducted with Gamasutra sister publication Game Developer at the recent Game Developers Conference, maverick Namco designer and Katamari Damacy creator Keita Takahashi has expressed skepticism over Nintendo's next-gen Revolution console, particularly targeting the machine's innovative control design.
Takahashi commented of the Revolution, which has drawn widespread praise for its underlying concepts from other Eastern and Western designers: "I'm not really interested in it. I don't think a controller should have that much influence on the enjoyment of games."
He continued: "I see what [Nintendo is] trying to do, but they're putting such emphasis on the controller; 'Woah, this controller lets you do this!' and I'm thinking - are you messing with us?"
Takahashi, who has not yet announced his current post-Katamari game project or its platform, concluded on the subject of the Revolution: "So, there's nothing I really want to do with it right now."
Game Developer's full interview with Takahashi will appear in a forthcoming issue of the magazine, including more insight from the Namco designer, whose unconventional views, including comments in a BBC News interview that he was arguably more interested in designing children's playgrounds than video games, continue to be of interest to the game business.
Fonte: Gamasutra
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Impressão minha (eu nunca
Impressão minha (eu nunca joguei Katamari), ou os jogos desse cara não precisam dos badulaques dos controles modernos e se ajustariam muito bem ao controle do Revolution, se utilizado de lado?
Bennett wrote: Impressão
[quote=Bennett]Impressão minha (eu nunca joguei Katamari), ou os jogos desse cara não precisam dos badulaques dos controles modernos e se ajustariam muito bem ao controle do Revolution, se utilizado de lado?[/quote]
O Katamari tem a característica de ser um jogo tão incrivelmente simples, que acho funcionaria bem em qualquer controle: ele é uma maravilha no DualShock, mas acho que podia ser mouse, teclado, touchpad, controle do Revolution, que ia estar funcionando que é uma beleza. Por outro lado, essa mesma simplicidade não aproveitaria todo o potencial do controle do Rev.
No entanto, acho que rolou um pouco de falta de visão do Takahashi nessa opinião dele. Eu já li uma entrevista há algum tempo em que ele disse que não gosta de jogar games, e raríssimamente joga alguma coisa. Explica tudo, não?
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Pirate: Guybrush Threepwood? That's the most ridiculous name I've ever heard!
Guybrush: Well, what´s your name?
Pirate: Mancomb Seepgood.
Explica. Tá todo mundo
Explica. Tá todo mundo entusiasmadíssimo com esse controle da Nintendo. Eu, num primeiro momento achei que a Nintendo tinha enlouquecido, mas logo percebi que o controle fazia jus ao codinome do console.